TRADUIR,TRADUCIR,TRANSLATE,TRADUIRE,TRADURRE,ÜBERSETZEN,

EnglishAlemánFrancésEspañolItalianoNetherlandsRusoPortuguésChino SimplificadoJaponés
CoreanoÁrabe

Etiquetes

Cercar en aquest blog

dissabte, 3 de desembre del 2011

La bicicleta a Barcelona, una assignatura pendent.

   Amb les paraules del títol, comença la nota de premsa del Estudi del us de la bicicleta a Barcelona de la síndica de greuges de Barcelona, una figura de defensa dels drets ciutadans.a Barcelona.

Aquest estudi ens mostra clarament la realitat de la bicicleta a Barcelona. On mostra que la aposta del Ajuntament durant aquest segle ha sigut molt minsa en comparació amb la dècada dels anys 90, i també en comparació amb l'augment de desplaçaments en bicicleta durant aquests períodes.

En conseqüència la manca d'una àmplia xarxa de carrils bici i el traçat revirat d'alguns trams fa que les bicicletes busquin un camí més curt a través de les voreres, cohabitant amb els vianants en moltes ocasions de forma arriscada per a tots dos.

L'estudi toca tots els punts que afecten a la bicicleta, convivència amb vianants, convivència en el trànsit, espai on se li dóna un segon pla pensant primer en el cotxe. SI voleu l'informe complert aquí el trobareu "Estudi de la bicicleta". En quan tingueu un moment feu-li un cop d'ull, doncs les estadístiques ens mostren l'augment d'aquest tipus de desplaçaments, on es demana ferventment la consolidació d'una xarxa de carril bici, més segura per a tothom especialment per a ciclistes i vianants. Es evident que la aposta contínua pels desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic, en lloc de vehicles que contaminen es el present i el futur d'aquesta ciutat. La qualitat del aire que es respira es una cosa transversal, afecta a tothom per igual, es el present doncs ja es una realitat, es el futur perquè es la ciutat que volem, podem tenir més o menys diners però l'aire net no te preu, però sí un cost.

Aquí us deixo les propostes de la Sindicatura. Tot i que en algunes no hi estic d'acord, concretament les infraccions dels ciclistes en molts casos esta relacionada amb la circulació com un vehicle de motor. Qui vulgui veure com es combina la bicicleta amb tot tipus de ciutats, que faci una visita (no oficial) als Països baixos en transport públic i bicicleta tindrá un punt de vista molt clar de com s'articula la mobilitat de qualitat. Des de Rebiciclona es demana el tancament del centre de la ciutat al trànsit privat, i una nova normativa dels autobusos tant públics com privats, així com els cotxes, de tenir la obligació d'aturar el motor al cap d'un minut d'haver-se aturat doncs n'hi ha molts que es poden passar 15 min amb el motor encès sense moure's de lloc.

Les bicicletes no son un problema del trànsit, son el trànsit.

Propostes:

-Apostar decididament per l'impuls de l'ús de la bicicleta a la ciutat i dotar la bicicleta d'un protagonisme real.


-Establir un pla d'infraestructures per a la bicicleta, amb actuacions temporalitzades.


-Reduir l'espai destinat al trànsit de de vehicles a motor i destinar-lo a les bicicletes.


-Revisar i modificar la xarxa de carrils bici actual per reforçar la seguretat dels ciclistes i evitar conflictes amb   els vianants i amb la resta de vehicles.


-Senyalitzar, diferenciar o segregar els carrils situats a la vorera de manera que sigui clar l'espai destinat als ciclistes del dels vianants.


-Implantar carrils bici en tota la xarxa viària bàsica.


-Pacificar el trànsit en tota la xarxa secundària implantant la senyalització i la regulació de les zones 30.


-Crear una xarxa contínua que permeti desplaçaments segurs utilitzant diferents els carrils bici i zones 30.


-Controlar amb mitjans tecnològiques que no superi la velocitat màxima a què han de circular els vehicles a les vies urbanes.


-Revisar les fases semafòriques per tal de compatibilitzar el trànsit de vehicles a motor i el de bicicletes amb la màxima eficiència.


-Efectuar una vigilància més acurada per posar fre a les infraccions dels ciclistes.


-Impulsar campanyes d'educació vial i informar de l'Ordenança que regula l'ús de la bicicleta a Barcelona.


-Potenciar el registre de les bicicletes, com a mesura d'identificació de les bicicletes i per dissuadir els robatoris.


-Incentivar que els ciclistes disposin d'una pòlissa d'assegurança.


-Incrementar el nombre d'estacionament de bicicletes a la via pública.


-Treballar perquè les llicències urbanístiques incloguin l'aparcament de bicicletes en edificis públics i privats, d'acord amb el que estableix la normativa.

Per a qui hagi arribat fins aquí un regal per a cantar a la dutxa, Bicycle race de Queen

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada