TRADUIR,TRADUCIR,TRANSLATE,TRADUIRE,TRADURRE,ÜBERSETZEN,

EnglishAlemánFrancésEspañolItalianoNetherlandsRusoPortuguésChino SimplificadoJaponés
CoreanoÁrabe

dissabte, 10 de desembre de 2011

Peugeot PL 45 1966-1970




Aquí tenim una relíquia de les que surten d'un magatzem ple de runa, i donen una sorpresa a qui la treu decideix transformar un ferrot, en una bicicleta.  
La arquitectura del quadre es ben coneguda doncs moltes marques tenien aquest model de bicicleta de passeig (B.H., G.A.C., Orbea, Peliser, ect), . 
Per a la data de fabricació he trobat una excel·lent pagina per a ubicar-la Cicles peugeot.com en base al tipus de logotip, el triangular amb el lleó, ens situa entre l'any 1966 i el 1970. Concretament el model PL 45 (A baix a la esquerra) es coneix per dur el portapaquets cromat, el tipus de frens amb tracció central i 3 velocitats. La palanca de canvi que duu muntada actualment no es la original, es una simplex, la original era d'alumini brillant.
El que destaca de la Peugeot es la qualitat de les peces i dels cromats que tot i tenir una fina capa d'òxid van brillar de nou, després de fregar com si hagués de sortir un geni de dins de la bicicleta.
Es una passeig f, per a persones d'alçada màxima 1,65m. Amb rodes de 26 polzades. 
 Un plat i tres pinyons. El canvi posterior es un Simplex. Els frens amb també son tot un refinament tenint en compte l'any de fabricació de la bicicleta. Els  Parafangs d'acer inoxidable i un portapaquets sòlid rematen els acabats. Un protector de cadena d'alumini evita les enganxades amb els pantalons, tot i que les fotos dels catàlegs em diuen que el protector que tinc esta serrat.

El detall del bloqueig de la direcció al estil de les motos es un altre detall que no havia vist en cap altra.
Els bujes d'alumini amb uns acabats de cine i un diàmetre gran li donen bon comportament en camins de terra.  

No es pot oblidar el sòlid cavallet, una altra peça amb molt bon acabat i un ancoratge singular amb les dues vanes horitzontals de darrera.  

Tot i no haver-li restaurat les calques ni haver tocat la pintura, s'ha desmuntat sencera un cop desmuntada, amb sabó de rentar plats i un fregall de plàstic de color verd  per recuperar els  cromats (Mai amb el nanas que ho ratllaràs tot) i una esponja per a les peces pintades i els aluminis, un raspallet pels racons i... tatxan! ha resucitat!.   

Pel que fa a les llums funcionen per mitjà de la dinamo d'alumini Soubitez muntada a la banda esquerra a la roda de darrera, on s'observa el detall del protector de la rodeta per evitar enganxades amb la roba o les mans al connectar-la en marxa, un far davanter de la mateixa marca amb la bombeta groga ( Com els cotxes francesos antics) que donen una bona llum, al interior hi ha lloc per a una bombeta de recanvi.

Detall del nº de sèrie.
A falta d'una tulipa es pinta la bombe
Els pedals originals eren blancs.
Potser el rat style no sigui l'estil mes maco del món però fa que una bicicleta rodi de nou amb un pressupost baix.

Treu les bicis dels trasters i dels magatzems, renta-les be (no amb una màquina d'aigua a pressió que la faràs malbé) i amb sabó de rentar plats, amb fregall verd i una esponja i sobretot xarop de canell i estovar la ronya, ves amb compte amb les peces pintades, però la mateixa teoria que tens per a rentar les cassoles de casa serveix per a les bicicletes, després hi pots aplicar una capa de poliment de pintures, un líquid blanc que trobaràs a les adrogueries i cases de pintura, que et permetrà recuperar la brillantor i potser eliminar algunes ratllades.
El gran amic de les bicicletes es l'oli, sí es el millor aliat contra el rovell i la ronya.
Quan la vaig recollir era una ferralla, plena de runa fins a mitja roda, ja torna a ser una bicicleta que funciona correctament i amb aquest repàs en te per uns quants anys més.
 
Vull agrair la tasca que fa tothom qui penja els catàlegs i articles de bicicletes per tal d'altres puguin muntar les seves bicicletes de forma original.  En breu afegiré les dades tècniques d'aquesta bicicleta.