TRADUIR,TRADUCIR,TRANSLATE,TRADUIRE,TRADURRE,ÜBERSETZEN,

EnglishAlemánFrancésEspañolItalianoNetherlandsRusoPortuguésChino SimplificadoJaponés
CoreanoÁrabe

Etiquetes

Cercar en aquest blog

diumenge, 3 d’abril del 2011

Combinació perfecta bicicleta - tren / ferrrocarril

Molts son els que encara no han deixat el vehicle de motor per no trobar una alternativa al transport privat, doncs bé la solució es clara. Puja la bicicleta al tren o al ferrocarril.

En el cas de Ferrocarrils de la Generalitat no es un problema, ans al contrari doncs existeixen espais reservats per a col·lectius concrets com ara les bicicletes (Normalment al final dels comboi), i es ben còmode de viatjar-hi. La xarxa funciona amb tots els trens adaptats per a dur petits embalums com ara bicis, carrets, o l'accés de usuaris amb rodes.

Cosa ben normal en una gran part dels ferrocarrils del món, on dur trastos amunt i avall amb el tren es ben normal, i tenim la sort que els tenim adaptats per a tothom.

Per altra banda per sortir de Barna, tenim els trens de rodalies, mitja distància i llarg recorregut.

Compte a la obertura de les portes pot portar problemes.
Els trens tenen les seves normes a Normes per a mitjana i llarga distància on veureu que per a cada zona de rodalies heu de buscar les normes de cadascuna en el cas de Barcelona son Normes equipatges Rodalies Renfe. Però ah, alerta ! No tots els combois de trens tenen espai habilitat per a bicicletes, només alguns trens en el primer i darrer vagó tenen una porta més baixa per a entrar-hi amb rodes.
Logos una mica petits
Combinació de vagons
Espai habilitat

Des d'aquí felicitem la nova iniciativa d'aquests espais, tot i que esperem que aquest tipus de vagons amb zones adaptades i els senyals de les portes siguin més grans per tal d'evitar corredisses per les andanes, s'estengui a totes les línies de Rodalies de Catalunya ,d'Espanya i del món, per tal de poder ajudar en la mobilitat de tots aquells que creuen en una bona gestió del transport públic com a servei social. Eliminant de forma explícita tots aquells mitjans de transport que suposin el consum de qualsevol combustible fòssil.

Per últim tenim el metro i el bus, però formen part de la xarxa com la resta, tenen les seves normes a Tmb normes d'us, A l'autobús no s'hi poden pujar bicis, tot i que es podria posar una graella de ferro davant com en molts països per a dur-les davant, en algunes línies que ho requerissin. De les plegables no diu res, tot i que queden incloses dins de les bicis pot ser que segons quin xofer condueixi no la deixi pujar, amb la llei a la ma, però per altra banda l'embalum màxim es de 100x60x25 cm, així les bicicletes super plegables poden ser equipatge de ma, la diferència es que vagin en una bossa?
I el metro te el seu horari però no espai espai adaptat per a càrrega.

Sigui com sigui totes les línies de transport públic fan de columnes vertebrals de la mobilitat on si per exemple creiem que una persona pot recórrer en bici 3-5 Km per anar i 3-5 Km per tornar al dia, per a treballar, per a fer encàrrecs en d'altres localitats, fins i tot marxar de cap de setmana, després agafem un mapa i fem una línia paral·lela de 3km al costat de cada línia fèrria ens dóna que tenim coberta una gran part del territori. fent servir la bicicleta com a enllaç entre la estació de tren i el nostre destí, i també tenim un acostament a la estació de tren molt més ràpid des de el nostre origen.

Des de aquí demanem que es facilitin els espais en tots els transports púbics per a poder-hi posar bicicletes, de tal manera que no s'hagi de fer la vertical pont per a dur una bicicleta a 70 - 80 Km de Barcelona sense saber si en comboi durà vagó de bicis o si reconeixerem la porta d'entrada.
Apostant fermament pel transport públic i posant les eines per a restringir l'us dels vehicles contaminants a tot arreu, especialment allí on se'n reuneixin molts.

Per cert, perquè a una persona que treballi per a l'Ajuntament de Barcelona li cal un cotxe o una moto, per a només desplaçar-se per dins de la ciutat? que te alguna mancança motriu? Que la administració no fa servir els seus propis mitjans de transport? Que no es descaradament una reducció de costos? Cal pagar despeses de benzina per anar per dins de Barcelona per feina? Poc servei públic ens fan aquells que ens contaminen, (o els que diuen que es relatiu), el lloc on respirem, naixem, vivim, ens reproduïm i morim.
Feu-li un cop d'ull al que diuen els experts de casa nostra.