TRADUIR,TRADUCIR,TRANSLATE,TRADUIRE,TRADURRE,ÜBERSETZEN,

EnglishAlemánFrancésEspañolItalianoNetherlandsRusoPortuguésChino SimplificadoJaponés
CoreanoÁrabe

Etiquetes

Cercar en aquest blog

dijous, 7 d’abril del 2011

La web de l'Entitat metropolitana del transport

En aquesta pagina (http://www.emt-amb.com) trobareu molta informació sobre el transport públic de l'àrea metropolitana, per estalviar-vos feina us podeu dirigir a un arxiu, on fins i tot resol els dubtes sobre si es pot pujar una bicicleta plegable a l'autobús i la resposta es sí, sempre que no superi les mides màximes per a embalums (100x60x25 cm.).
Aquí teniu el document que han publicat.

 La bici mobilitat segura i sostenible.

Una bona web i un bon document on comença a mostrar canvis en la administració, tal com els transport en bici dels empleats, la interconexió de xarxes bici. 


De totes formes vull comentar diverses coses:

1-Els aparcaments de bicicletes tancats a pany i clau, no son una opció de futur, volem més seguretat als carrers. Feu una volta per les ciutats europees, les bicicletes no porten cadenat, o be porten una cadena tot just per a immobilitzar-la, perquè la sanció per robatori es molt alta i exemplar.

2-Moltes vegades la administració ens mostra imatges amb ciclistes esportius que res tenen a veure amb la mobilitat diària, doncs el cap de setmana van de ciclistes i el dilluns tornen a cremar petroli com bojos, i obliden la mobilitat sostenible, o directament no tenen cap tipus de conscienciació. Amb bicicletes gens adaptades per a l'us en ciutat i diari. Per tant aquest col·lectiu d'esportistes, no pensen en la mobilitat sinó en l'esport. No es tracta tan sols d'anar en bici, també en treure vehicles de combustió interna dels carrers.

3-L'us del casc  a Espanya, només ho es per sortir a les vies interurbanes (Pots buscar alternatives per no agafar la carretera), no es obligatori a la ciutat. A Espanya no es obligatori per als ciclistes professionals (Quina cosa més curiosa, no?).

4-Una bicicleta amb motor elèctric, serà el que sigui, però no una bicicleta, n'hi ha de dos tipus amb un botó que l'apretes i el motor es posa en marxa (Necessita assegurança i matriculació). I unes altres que duen un sensor que quan comences a pedalar posa en marxa el motor, s'anomenen d'ajuda al pedaleig (Tenen consideració de bicicleta). Seran el que siguin, però un vehicle que accelera en sortida a més del doble que una bici, no es una bicicleta. Serà un velomotor? bicimotor? una moto elèctrica amb pedals? però no una bici, veieu que s'hi diu de la Bicicleta a Wikipedia.org. Per no parlar de la contaminació que provoquen les bateries.

5-Pel que fa a la identificació de la bicicleta amb un rebló on hi ha un número gravat, les bicicletes robades recuperades per la policia son zero. Son un primer pas per al final multar a les bicis mal aparcades. Si les bicicletes s'han de registrar per tal que no les robin, es que falla alguna cosa en aquesta ciutat. 


Tota una bona línia d'actuacions que encaixen perfectament amb el Pla estratègic de la Bicicleta a Catalunya (2008-2012) i l'informe que el justifica Informe sobre el Pla estratègic de la bicicleta a Catalunya (2008-2012) un parell de documents per submergir-se en l'analisi de dades.




P.d.: Siguem crítics, seguim pedalant cada dia, el camí cap a la mobilitat sostenible integral, la direcció li marqueu vosaltres a la administració amb les accions diàries, no al contrari. Som la gota d'aigua que forada la pedra.